Dėl karantino pradėjus nuotolinį mokymąsi Lietuvoje, moksleiviams skirtos Botanikos sodo edukacinės programos buvo perkeltos į virtualią erdvę. Šiuo metu vykstantis Kauno r. neformaliojo vaikų švietimo veiklų organizavimo nuotolinis projektas „Talentinga rudens stovykla VDU Botanikos sode“ subūrė 30 aktyviai dalyvaujančių Kauno rajono mokyklose besimokančių moksleivių.
„Atsižvelgiant į susidariusią situaciją Lietuvoje, Vytauto Didžiojo universiteto Botanikos sodas skubiai reagavo ir nusprendė numatytas programos veiklas perorganizuoti į nuotolinius užsiėmimus. Visos reikalingos priemonės kiekvienam užsiėmimui buvo nupirktos ir išdalintos moksleiviams individualiai. Tokiu būdu moksleiviai ne tik stebi vykstančias paskaitas, bet ir patys namuose atlieka įvairias užduotis su mokytojo pagalba ekrane. Džiaugiamės matydami, kad paskaitose moksleiviai noriai ir aktyviai dalyvauja. Į kiekvieną pamoką prisijungia net 96–100 proc. užsiregistravusiųjų. Užsiėmimų metu gilinamos tiksliųjų ir humanitarinių-socialinių mokslų srities žinios, orientuotos į patyriminį mokymąsi ir aktyvų veikimą“, – teigė VDU Botanikos sodo Paslaugų ir edukacijos skyriaus vadovė Kristina Mulevičienė.
Iš viso programoje numatyta net dvylika užsėmimų. Su moksleiviais bendrauja ir skirtingų įgūdžių moko VDU Socialinių mokslų fakulteto Psichologijos katedros atstovė dr. Jurga Misiūnienė, VDU Botanikos sodo edukatorės Vesta Aleknavičiūtė, Erika Juškaitytė, Jolanta Šernienė, Kauno Algio Žikevičiaus saugaus eismo mokyklos dailės mokytoja Rima Keturkienė, VDU Švietimo akademijos Edukologijos tyrimų instituto lektorė doc. dr. Ilona Tandzegolskienė, Kauno Marių regioninio parko atstovas – lektorius Evaldas Makrickas, Kauno Algio Žikevičiaus saugaus eismo mokyklos dėstytoja Ineta Daniulienė, Lietuvos Zoologijos sodo edukatorė Violeta Lazarevičienė. Užsiėmimuose moksleiviai mokomi gaminti aromatines druskas, sužino nepaprastų prieskoninių augalų savybių, išmoksta įvairių kūrybinių technikų, sužino apie Kauno marių regioninio parko faunos ir floros ypatumus, daigina sėklas, daro eksperimentus, gilina komunikacijos įgūdžius, gamina advento vainikus, sužino apie paslaptingą kerpių pasaulį ir pasineria į kitas veiklas, skatinančias tyrinėti mus supančią aplinką.
„Šiuos užsėmimus vertinu puikiai. Žavi dinamika, o didžiulė priemonių dėžė – kaip kokia lobių skrynia! Manau, kad esamoje situacijoje tokio pobūdžio užsiėmimai yra idealūs. Kiek tenka susidurti su kitais nuotolinio ugdymo pavyzdžiais, VDU Botanikos sodas juos organizuoja įdomiausiai ir geriausiai“, – sakė Kauno rajone besimokančių Marijono (7) ir Anelės (9) mama Justina. Anot jos, vaikai užduotis atlieka su mokytojų pagalba, tėvams į veiklas įsitraukti nereikia. Be to, smagu girdėti, kaip atliktas užduotis vaikai aptaria su savo draugais, kurie taip pat dalyvauja šiose nuotolinėse pamokose. „Labai laukiame Advento vainikų rišimo dirbtuvių. O Anelės pagaminta aromatinė druska ir cukrus taps Kalėdų dovanomis“, – pasakojo mama Justina.