Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijoje vyko išplėstinis Lietuvos universitetų botanikos sodų asociacijos (LUBSA) narių suvažiavimas. Jo metu LUBSA pirmininkavimas buvo perduotas Klaipėdos universiteto Botanikos sodo direktorei Astai Klimienei bei aptarta 2016–2018 metų LUBSA veikla.
Iki 2019 m. liepos 1 d. LUBSAI pirmininkavęs VDU Botanikos sodo direktorius dr. Nerijus Jurkonis pristatė asociacijos veiklą 2016–2018 m. Jis pabrėžė 2016 m. LR Vyriausybės patvirtintų Lietuvos universitetų botanikos sodų veiklos plėtros gairių svarbą, kuriomis siekiama koordinuoti suinteresuotų institucijų – Aplinkos ir Kultūros ministerijų, savivaldybių ir universitetų – veiksmus sudarant galimybę botanikos sodams dalyvauti vyriausybės institucijų vykdomuose projektuose, konkursuose ir ieškoti būdų spręsti infrastruktūros atnaujinimo ir augalų kolekcijų išlaikymo klausimus. Dr. N. Jurkonis pristatė asociacijos atstovavimą Europos botanikos sodų konsorciume (European Botanic Gardens Consortium).
Paminėtas ir bendradarbiavimas su kitomis Lietuvos įstaigomis – tai didino LUBSA žinomumą viešojoje erdvėje. „2016 ir 2017 m. su Lietuvos zoologijos sodu bendrame stende botanikos ir zoologijos sodai dalyvavo tarptautinėje turizmo, kelionių ir aktyvaus laisvalaikio parodoje ADVENTUR, bendradarbiavo su Vilniaus oro uostu – pasitiko 30 mln. keleivį Vilniaus oro uoste bei visą savaitę atvykimo salėje pristatė botanikos sodus“, – sakė dr. N. Jurkonis.
LUBSA talkino Klaipėdos universiteto Botanikos sodui organizuojant 10-ąją Baltijos jūros regiono botanikos sodų konferenciją „Botanikos sodai 21-ame amžiuje: tarp mokymo, mokslo ir verslo“, skirtą Klaipėdos universiteto Botanikos sodo 25-erių metų sukaktį paminėti.
Susitikime VDU Botanikos sodo Paslaugų ir edukacijos skyriaus vadovė Kristina Mulevičienė pristatė kuruotą projektą „Lietuvos botanikos sodų žinomumo didinimas e-rinkodaros priemonėmis“, kurio tikslas – didinti Lietuvos universitetų botanikos sodų asociacijai priklausančių sodų, esančių prioritetiniuose turizmo plėtros regionuose, lankomumą ir žinomumą.
Įgyvendinant projektą buvo panaudotos 8 skirtingos rinkodaros priemonės: sukurti bendrai sodus reprezentuojančią internetinę svetainę; pagerinti jau veikiančias atskirų sodų internetines svetaines (įskaitant ir jų reprezentatyvumo padidinimą užsienio kalbomis); sukurti modernias elektronines priemones (mobiliąsias aplikacijas, gidus, maršrutus ir pan.), didinančias sodų žinomumą, reprezentatyvumą ir prieinamumą moderniomis informacinių technologijų priemonėmis; pristatyti sodus ir jų veiklą įvairiose parodose, mugėse; pagerinti sodų įvaizdį kuriančių priemonių dizainą.
Projektas buvo įgyvendinamas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų̨ veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių̨ darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ priemonės Nr. 05.4.1-LVPA-K-808 „Prioritetinių turizmo plėtros regionų e-rinkodara“.
Po posėdžio susirinkusieji aplankė ŽŪA laboratorijas bei arboretumą, viešėjo VDU Botanikos sode.